اقتصادی
بالا بردن سواد رسانهای مهمترین وظایف روابط عمومیها و رسانهها است
چشم اندازپارس_عضو شورای اطلاع رسانی دولت گفت: افزایش سواد رسانه ای مردم و بالا بردن فهم و درک آنها از پیام های انتخاباتی، مهم ترین وظایف روابط عمومیها و رسانه ها برای بالابردن مشارکت آنها در انتخابات است.
به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، اکبر نصراللهی عضو شورای اطلاع رسانی دولت، در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومیهای فرمانداریها، شهرداریها و بخشداریهای استان تهران با تشریح نقش تعیینکننده شبکههای اجتماعی در رفتار انتخاباتی و رای دهی مردم گفت: دو راهبرد اصلی بدخواهان مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی، تحریم و کاهش مشارکت است و افزایش سواد انتخاباتی می تواند آنان را در رسیدن به اهداف شان ناکام کند. رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: انتخابات مظهر عقلانیت و تغییر، نشانه بارز مردم سالاری، قدرت نرم و سند مشروعیت نظام، نمود امید و مسیر خروج از بنبست است و رسانه های مسئول در این رابطه وظیفه دارند.نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران ادامه داد: سواد انتخاباتی و سواد رسانه ای برای تقویت مهارت مردم در درک پیام های انتخاباتی، شناخت ابزارها و محیط تولید و توزیع پیامهای انتخاباتی، شناخت انگیزهها، راهبردها و تاکتیکهای تولید و توزیعکنندگان پیام های انتخاباتی ضرورت این روزهای کشور است که مردم را در قبال سونامی اخبار مشارکت زدا بیمه می کند.
عضو شورای اطلاع رسانی دولت در پایان با تبیین تاکتیک های رسانه ای معارض در خصوص انتخابات بر ضرورت هوشیاری روابط عمومی ها برای پوشش سریع و جامع هر رویداد احتمالی تاکید و بیان کرد: اگر راهبرد های روابط عمومی ها در آرایش جدید رسانه ای با توجه امکان تولید و انتشار اخبار برای هر فرد، در هر زمان و هر جا، «روایت اول و برتر» نباشد دیگران با انگیزه های غیرمسئولانه، آن ها را پوشش و وقایع را تحریف می کنند. محسن نایبی معاون استاندار و صائبی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران نیز در جمع در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومیهای فرمانداریها، شهرداریها و بخشداریهای استان تهران، بر هوشیاری و آمادگی مدیران روابط عمومی قبل و روز انتخابات تاکید کردند.
پایان پیام/