اقتصادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد و احداث شهرک‌هایی با هدف تولید انرژی خبر داد

وزیر صنعت با بیان اینکه شهرک‌هایی با هدف تولید انرژی ایجاد می‌شود از ایجاد و احداث شهرک‌هایی با هدف تولید انرژی خبر داد و گفت: در وزارتخانه شرایطی را برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم می‌کنیم که بتوانند در حوزه انرژی سرمایه‌گذاری کنند و از مشوق‌ها بهره‌مند شوند.

به گزارش چشم اندازپارس، عباس علی‌آبادی  در جمع خبرنگاران با اشاره به رفع ناترازی صنایع، اظهار داشت: شنیدن و دانستن مسئله بسیار مهم است، اما اقدام و عمل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لذا با توجه به گفت‌وگوهایی که با صاحبان صنایع در شهرک صنعتی شمس‌آباد انجام شد، به فهم مشترکی نزدیک می‌شویم و مشکلات به قدر کافی شناسایی شده است، اما اقدامات مهم‌تر است که اقدامات خوبی در زمینه حمایت از صنایع انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ناترازی‌هایی از جمله انرژی در حوزه صنایع مشکلاتی را ایجاد کرده، افزود: کشور ما انرژی را به صورت اقتصادی در سند زندگی مردم قرار نداده، لذا مصرف داخل از مصرف جهانی بیشتر است و متأسفانه اسراف می‌شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه گفت: اولین اقدام ایجاد فهم اساسی از این موضوع است اما برای اینکه این فهم اجرایی شود باید مشوق‌هایی برای کاهش مصرف تعیین شود، به طور مثال در صورتی که در مصارف خانگی کاهش مصرف صورت گرفت، صنایع به صورت مستقیم می‌توانند، برق اضافه را در بازار دومی به فروش برسانند.

انتشار جزئیات مصرف انرژی صنایع بازار سرمایه در اسفند پارسال

علی‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: در وزارت صمت شرایطی را برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم می‌کنیم که بتوانند در حوزه انرژی سرمایه‌گذاری کنند در این راستا شهرک‌هایی با هدف تولید انرژی ایجاد می‌شود که امتیازات بسیار خوبی را برای صنایع فراهم کند تا از مشوق‌ها بهره‌مند شوند./

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا