اقتصادی

آلودگی هوا در زرقان شیراز

فرماندار شهرستان زرقان گفت: بحث آلودگی هوای شهر زرقان مرکز این شهرستان به واسطه فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی متعدد قابل کتمان نیست و یک دغدغه است.

به گزارش ایرنا، احسان خازن، چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در زرقان افزود: در گام نخست باید این شناخت در مسئولان ایجاد شود که آلایندگی در شهر زرقان هست و برای حل این مشکل باید چاره اندیشی کرد.

وی ادامه داد: البته بحث آلایندگی در این شهر یک مساله چند وجهی است و هستند کارخانه هایی که حدود نیم قرن قبل در این منطقه بدون توجه به برخی استانداردها ایجاد شده اما تعطیل کردن آنها هم ممکن نیست.
خازن اضافه کرد: امروز اگر بخواهیم یک واحد صنعتی آلاینده را تعطیل کنیم از آن طرف ۵۰ یا ۱۰۰ کارگر آن بیکار می شوند و این مشکلات دیگری را ایجاد می کند.
فرماندار زرقان، با اشاره به تشکیل کارگروه محیط زیست و توسعه پایدار این شهرستان گفت: به دنبال تشکیل این کارگروه، اداره کل محیط زیست برای نخستین بار اعلام کرد که به هیچ وجه اجازه راه اندازی هیچ واحد آلاینده ای را این شهرستان نمی دهد.
خازن گفت: بر این اساس اگر بنا است که شهرک صنعتی در شهرستان زرقان شکل گیرد حتما باید صنایع پاک در این شهرک راه اندازی شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا