اجتماعی

امامان جمعه شهرستان های تهران:کارگران و معلمان ارکان اصلی جامعه اند

امامان جمعه شهرستانهای استان تهران در خطبه های نمازجمعه این هفته باگرامیداشت روز معلم و کارگر ، این ۲ قشر زحمتکش را از ارکان پیشرفت توسعه کشور خواندند.

به گزارش ایرنا، امام جمعه شهرستان پردیس گفت: علامه شهید مرتضی مطهری میدان‌داری جهاد تبیین را رسالت اول خود قرار داده بود و در حقیقت او را باید شهید جهاد تبیین بدانیم و بنامیم.

امامان جمعه شهرستانهای تهران: معلمان و کارگران ارکان پیشرفت و توسعه کشور هستند

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته پردیس در جمع نمازگزاران، ضمن گرامداشت سالروز شهادت علامه مطهری اظهار داشت: استقلال فرهنگی و مکتبی، آزاد اندیشی و تداوم نقش آفرینی روحانیت و جایگزین نشدن آن با جریان روشنفکری دغدغه های مهم شهیدِ جهاد تبیین علامه مطهری بود.

وی ضمن گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر ، توضیح داد: کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند، کارگر ستون و محور «تولید»،یعنی محوری‌ترین کلیدواژه شعارهای سال در سال‌های اخیر است.

حسینی با بیان اینکه شهرهای پردیس و بومهن شورا ندارند، اظهار داشت: روز روز شورا ها را به شوراهای روستاها و بخش ها وشهرهای سعید آباد و خسرو آباد تبریک می گویم و به شوراهای روستاو بخش ها توصیه کرد که زیر ساخت هایی را در روستاها ایجاد و تقویت کنند و نسبت به تقویت مساجد و هیات ها و مسائل فرهنگی و مذهبی تلاش بیشتر ی داشته باشند و حتما بودجه هایی را برای همین امر اختصاص بدهند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

 

امام جمعه شهرقدس: کارگر رکن اصلی اقتصاد و معیشت است

امامان جمعه شهرستانهای تهران: معلمان و کارگران ارکان پیشرفت و توسعه کشور هستند

حجت‌الاسلام رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرقدس افزود: کارگر رکن اصلی اقتصاد و معیشت در جامعه بوده و از مسوولان درخواست داریم در رفع هرچه بیشتر مشکلات آنها بکوشند، چرا که تعطیلی یک واحد تولیدی یعنی خانه نشین شدن عده زیادی نیروی فعال در جامعه است.

وی از مسئولان و اعضای شورای های اسلامی خواست به طرح های عمیق و زیربنایی توجه کرده و خطاب به آنها توصیه کرد، طوری عمل کنید که بعدها در غیابتان مردم از شما به نیکی یاد کنند.

امام جمعه شهرقدس در خصوص اهمیت کار و تولید گفت: همین بس که رهبر فرزانه انقلاب هرسال را تحت عنوانی مربوط به کار و تولید نامگذاری کردند، این امر اهمیت موضوع را دوچندان می نماید.

وی با اشاره به شعار سال جدید، مهار تورم، رشد تولید خاطرنشان کرد: بابد توجه شود که در این سال هیچ کارگاهی بسته نشود و در همه امور و تصمیم گیری ها مردم و مصلحت آنها مد نظر باشد.

در نماز جمعه امروز شوراهای اسلامی شهر و روستا، شورای اسلامی شهرستان و شهردار و اعضای شهرداری قدس در میز خدمت شهرستان قبل و بعد از نماز حضور یافتند.

سخنران پیش از خطبه ها نیز رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس حسین چناقجی گزارش عملکرد شورا را ارائه داد.

 

امام جمعه قرچک: معلمان و کارگران رکن اصلی پیشرفت کشور هستند

امامان جمعه شهرستانهای تهران: معلمان و کارگران ارکان پیشرفت و توسعه کشور هستند

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: کارگران با تلاش خود در خط مقدم مبارزه با مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن و معلمان با تعلیم و تربیت آینده سازان کشور، رکن اصلی پیشرفت و توسعه کشور هستند.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قرچک با گرامیداشت فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام کارگر اظهار داشت: جامعه کارگری از بدو شکل گیری مبارزات انقلابی مردم ایران به رهبری امام راحل، در خط مقدم مبارزه با استکبار بودند و در جریان در هشت سال دفاع مقدس شهدای بسیاری تقدیم اسلام کردند.

وی افزود: امروز که کشور در مقابله همه جانبه با هجمه اقتصادی دشمن قرار دارد، کارگران به عنوان سربازان خط مقدم مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمن قرار دارند و با تلاش و همت خود دستاوردهای عظیمی را نصیب کشور کرده‌اند. /

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا