اجتماعیاقتصادی

تراکم 300 درصدی بافت فرسوده شمیرانات

تراکم ۲۴۰ تا ۳۰۰ درصدی برای بافت فرسوده شمیرانات در نظر گرفته شده است

 شهردار منطقه یک تهران/ شمیرانات/ از رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده شمال پایتخت خبر داد و گفت که تراکم ۲۴۰ تا ۳۰۰ درصدی برای این بافت در نظر گرفته می‌شود.

به گزاش چشم انداز پارس از اعلام روز دوشنبه شهردار منطقه یک تهران، سید مهدی صباغ در این باره افزود: محله‌های سیمین قلعه، چیذر و شهرک شهید محلاتی با ارایه طرح موضعی و تصویب کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران با تراکم ۲۴۰ تا ۳۰۰ درصدی نوسازی می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از محلات شمال تهران به علت بافت قدیمی و کمبود سرانه‌های خدماتی، مشکلاتی را برای ساکنان ایجاد کرده بود که با پیگیری و تلاش‌های معاونت شهرسازی و معماری منطقه، طرح موضعی سیمین قلعه، چیذر، شهرک شهید محلاتی به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسید و نوسازی در این بافت‌ها افزایش می‌یابد.

صباغ این را هم گفت: طرح محله‌های اوین، درکه، کوهسار، محدوده‌هایی از دارآباد، بازار تجریش، امامزاده قاسم(ع) و گلابدره نیز با کمک مشاور تهیه شده و فرایند آن در حال طی شدن مراحل تصویب کمیسیون است.

شهردار منطقه یک خاطرنشان کرد: طرح موضعی محدوده‌های جماران، سعدآباد و باغ شاطر نیز در فرایند تهیه طرح قرار دارد و برای طرح TOD(شهر انسان‌محور) مربوط به ایستگاه اقدسیه هم در حال عقد قرار داد با مشاور هستیم که طرح تهیه و تصویب خواهد شد.

منطقه یک شهرداری تهران در منتهی‌الیه شمال شرقی این شهر واقع شده‌ است و شمالی‌ترین منطقه شهر تهران به حساب می‌آید.

این منطقه از شمال (شمیران) به رشته‌ کوه البرز، از غرب به منطقه اوین، از جنوب به بزرگراه شهید چمران و بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا