سیاسی

رییس ستاد انتخابات استان تهران: صلاحیت ۵۲۰۴ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران تایید شد

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: از ۶ هزار و ۲۸۰ داوطلبی که از حوزه‌های انتخابیه این استان ثبت نام خود را قطعی کرده و پرونده آنها در هیات‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفته، پنج هزار و ۲۰۴ نفر در این مرحله تایید صلاحیت شدند.

به گزارش چشم اندازپارس، از استانداری تهران، سید عباس جوهری شامگاه شنبه اظهار کرد: صرفا ۴۳۶ نفر یعنی هفت درصد از کل داوطلبان حوزه‌های انتخابیه استان در این مرحله صلاحیت شان احراز نشد که عمدتا به استناد گزارشات و مستندات واصله از مراجع استعلامی پنج گانه بوده است.

رییس ستاد انتخابات استان تهران افزود: تعداد ۶۱۲ نفر هم عمدتا به واسطه عدم بارگزاری صحیح مدارک در سامانه انتخابات که توسط خود داوطلبین صورت گرفته، مشمول عدم احراز قرار گرفته و ۲۸ نفر نیز رسما انصراف خود را اعلام کردند.

جوهری گفت: داوطلبینی که صلاحیت آنها توسط هیات های اجرایی احراز نشده یا عدم تایید دریافت کرده اند می توانند به استنادتبصره ماده ۶۱ قانون انتخابات و در راستای حمایت از داوطلبان ، اعتراض و شکایت خود را ظرف مدت چهار روز از یکشنبه ۲۱ آبان ماه تا چهار شنبه ۲۴ آبان ماه به سامانه پنجره خدمات واحد وزارت کشور به نشانی الکترونیکی www.keshvar.moi.ir با دسترسی به میز خدمت شورای نگهبان اعتراض خود را به صورت مستدل ثبت کنند و هیات‌های نظارت به شکایات آنها رسیدگی خواهند کرد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود که داوطلبان برای انتخاب ۳۵ نماینده استان تهران در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می‌کنند./

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا