اقتصادی

سه هزار راس دام در سرشماری زمستانه دماوند

رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند با اشاره به پایان سرشماری زمستانه و افزایش جمعیت حیات وحش در شهرستان دماوند گفت: ۳۱۱۴ راس قوچ، میش و کل و بز وحشی در شهرستان دماوند مشاهده و ثبت شد.

به گزارش چشم اندازپارس، نقی میرزا کریمی روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: سرشماری حیات وحش در شهرستان دماوند به مدت چهار روز انجام شد و در مجموع ۳۱۱۴ قوچ، میش و کل و بز وحشی مشاهده و ثبت شد.

وی ادامه داد: این سرشماری با نظارت کارشناسان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط استان و با حضور محیط بانان، همیاران محیط زیست و دوستداران طبیعت و جوامع محلی حامی محیط زیست برگزار شد.

رئیس محیط زیست دماوند عنوان کرد: سرشماری به روش مشاهده مستقیم و امسال علاوه بر مسیر های ۶ گانه اصلی منطقه شکار ممنوع کوه سفید و ارتفاعات دریاچه تار، در ارتفاعات حاشیه رودافشان کلاک و مشهد و همچنین به سمت غرب در ارتفاعات قره آغاج و سیاه آفتاب تا تمیسیان نیز انجام شد.

میرزاکریمی اعلام کرد: این آمار بدست آمده حداقل جمعیت حیات وحش شهرستان است و افزایش جمعیت و آرامش حیات وحش در زیستگاه‌ها حاصل زحمات و تلاش‌های شبانه روزی محیط‌بانان یگان حفاظت این اداره و همراهی و همدلی مردم شریف و حمایت‌های مسئولان است.

شهرستان دماوند در استان تهران است که این شهرستان به ۲ بخش به نام‌های بخش مرکزی و بخش رودهن به مرکزیت شهر دماوند تقسیم می‌گردد. این دو بخش در مجموع شامل ۵ دهستان، ۵ شهر و ۱۱۱ روستا می‌باشند/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا