اقتصادی

رفع تصرف 10هزار متر از حریم چیتگر

به گزارش چشم اندازپارس، از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، حسین زنگویی روز سه شنبه با بیان این مطلب اظهار داشت: با تلاش کارشناسان فنی و حقوقی و تیم گشت و بازرسی آب های سطحی این امور و پس از انجام کارشناسی های لازم با اخذ دستور قضایی این میزان زمین رفع تصرف شد.

وی ادامه داد: این تصرفات شامل خاکریزی، تسطیح ، دیوارکشی به وسیله بلوک های سیمانی، بناهای مسقف، دپوی بلوک و جداول سیمانی بود که با تامین تجهیزات و ادوات طی یک روز کاری انجام شد.

زنگویی اضافه کرد: لایروبی و رفع انسداد از بالادست و پایین دست محل مذکور شامل دهانه ورودی و خروجی پل تقاطع چیتگر اندیشه و رودخانه شادچای به طول ۳۵۰ متر و در پهنای ۱۰ متر طی یک هفته کاری انجام پذیرفت که انجام این عملیات موجب افزایش ظرفیت آبگذری و رفع انسداد از نقاط حادثه خیز و پاکسازی محل شد.

سرپرست امور منابع آب شهریار، ملارد و شهرقدس خاطر نشان کرد: رصد و پایش تمامی رودخانه های واقع در محدوده عملیات این ‏شرکت در راستای عبور ایمن سیلاب های احتمالی توسط ماموران مربوطه صورت می پذیرد و این موضوع تا ظرفیت کامل و رفع بحران ‏از منطقه ادامه خواهد داشت و از طرف اکیپ گشت و بازرسی این امور پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران – کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است./

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا