اقتصادی

مشاور و روانشناس کودک و نوجوان: خلاقیت و مهارت های کاربردی کودکان با شرکت در کارگاه های آموزشی «مادر و کودک» شکوفا می شود

زندگی ماشینی،مشغله کاری و دوری از خانواده یا افراد با تجربه، پرورش کودکان را به چالش کشانده است اما این روزها کارگاه های مادرو کودک یاری رسان شده تا در جهت رشد و نمو آن ها گام نهد.

به گزارش پایگاه خبری _تحلیلی “چشم اندازپارس” از تهران، «سارا مهربانی» ، مشاور و مدرس مهارت های زندگی کودکان و نوجوانان با اشاره به اهمیت کارگاه های مادر و کودک گفت:از آنجایی که برخی مادران با چالش های فرزند پروری مواجه هستند، بامشارکت در این کارگاه ها مهارت های لازم و کافی را کسب می کنند.

«سارا مهربانی» با اشاره به این که شرکت در کارگاه های مادر و کودک موجب می شود که کودکان در کنار مادران خود با احساس آرامش و امنیت به بازی و یادگیری با همسالان خود بپردازند، عنوان کرد:وجود کارگاه‌های مادر و کودک فضایی را فراهم می‌کند تا خانواده‌ها در کنار مختصصین باسواد و باتجربه، با نیازهای رشدی کودکان خود آشنا شوند و از طریق بازی‌های هدفمند تعامل خوبی با آن‌ها برقرار کنند.

این مشاور و روانشناس کودک و نوجوان با اشاره به برخی مزایای کارگاه های مادر کودک افزود:مربی و تسهیلگر می تواند با دانش و تخصص پاسخگوی سوالات والدین باشد و مشاوره‌های خوبی ارائه دهد، مثلا شرایط والدین را درک کند و همدلی لازم را داشته باشد.

وی به دیگر مزایای شرکت در کارگاه های مادر و کودک اشاره کرد و ادامه داد:وجود گروهی از مادران باتجربه و کم تجربه می تواند علاوه بر تامین نیازهای روحی مادران در تربیت فرزند، کودکان را نیز در فضایی دوستانه با تعاملات اجتماعی پرورش دهد.

نیاز به تعامل اجتماعی در کودکان
مهربانی به کسب مهارت های کاربردی در کودکان اشاره کرد و تصریح نمود:تعامل اجتماعی در سنین 1 تا 3 سال در کودکان شکل می‌گیرد و برای اینکه سواد عاطفی فرزندان در کنار دیگر کودکان افزایش پیدا کند، به مشارکت در این کارگاه ها نیاز است.

وی با بیان این که تجربه چالش‌های جدید کنار همسالان، منجر به ارتقای مهارت‌های اجتماعی می‌شود،ادامه داد: اینکه چطور وسایلشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و یا در برابر چیزی که نمی‌خواهند، نه بگویند،تنها در صورتی شکل می‌گیرد که کودکان در معرض ارتباط با همسالان خود قرار گرفته و فرصت تعامل و گفتگو داشته باشند.

مهربانی در ادامه توضیح داد:اینکه فرزند خود را کجا و به دست چه مربی و تسهیلگری بسپاریم بسیار اهمیت دارد چرا که فرزندان در همان ابتدای آشنایی با همسالان و مربی خود ذهنیت خوب یا بدی را تجربه خواهند کرد.

این روانشناس و مشاور در پایان مطرح کرد:اگر کودک شما با مربی و یا تسهیلگر خود ارتباط خوبی برقرار نکند و یا احساس امنیت را از دست بدهد، تمایلی به همکاری در بازی ها و فعالیت‌های کارگاه نخواهد داشت.
پایان/

بهاره یاری، مدیر پایگاه خبری _تحلیلی  «چشم انداز پارس»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا