اقتصادی

صدور سند سکونتگاه های غیررسمی تهران

به گزارش چشم اندازپارس، از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، حسین جنتی روز یکشنبه از ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی مصوب که ملکشان در مالکیت دولت است، خواست برای دریافت سند به ارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: متقاضی یا همسر وی باید فاقد مسکن بوده و فرم ج وی سبز باشد، هر خانواده امکان بهره‌مندی تنها از یک قطعه زمین را دارد و بنای احداثی نیز می‌بایست با طرح‌های مصوب شهری مطابقت داشته باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیش ثبت نام متقاضیان می‌بایست در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس facility.udrc.ir انجام شده و سپس متقاضی به همراه مدارک ملکی و همچنین کارت ملی و قبض آب یا برق به اداره واگذاری در تهران یا اداره راه و شهرسازی شهرستان‌ مربوطه مراجعه کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران دریافت سند، ایجاد تعلق خاطر در ساکنان، امکان صدور پروانه و پایان‌کار، تعریض و بهسازی معابر، افزایش کیفیت زندگی، امکان افزایش سرمایه گذاری در محلات هدف را از اهداف مهم بند م تبصره ۱۱ قانون بودجه سال جاری برشمرد.

جنتی یادآور شد: این امکان تا پایان سال ۱۴۰۲ برای متقاضیان برقرار بوده و پس از آن مهلت قانونی این اقدام برای متقاضیان وجود نخواهد داشت، این ظرفیت قانونی (بند م تبصره ۱۱ قانون بودجه) امکان ساخت و ساز در بافتهای فرسوده را برای متقاضیان و انبوه سازان افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، در حالی که مساحت سکونتگاه های غیر رسمی در کشور به ۶۱ هزار و ۶۵۷ هکتار می رسد، این رقم فقط در استان تهران هشت هزار و ۷۷۲ هکتار معادل ۱۴.۲۳ درصد و در شهر تهران پنج هزار و ۵۵۳ هکتار معادل ۹ درصد رقم مربوط به کل کشور است.

مساحت بافت فرسوده کشور شامل بافت تاریخی و بافت ناکارآمد میانی به ۷۹ هزار و ۲۴۵ هکتار می رسد در حالی که این رقم در استان تهران ۶ هزار و ۱۱۱ هکتار و در شهر تهران سه هزار و ۲۶۸ هکتار است.

استان تهران به تنهایی نزدیک به ۲۰ درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده است، بررسی وضعیت بافت فرسوده و ناکارآمد در کنار سکونتگاه های غیر رسمی آن می تواند میانگینی از وضعیت این مناطق را در سطح کشور به نمایش بگذارد./

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا