اقتصادی

ملی مسکن همچنان زمین است

بلاتکلیفی متقاضیان نهضت ملی مسکن در نی ریز/ اقدام جهادی مسؤولان پایان بخش مشکلات مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از نی‌ریز، با مطرح شدن طرح نهضت ملی مسکن بارقه‌های امید در دل متقاضیان مسکن به ویژه جوانان زنده شد که بالاخره دوران بی سرپناهی آواره بودن در منازل اجاره ای با این وضعیت سرسام آور اجاره بها و هزینه های خرید زمین و ساخت مسکن که روز به روز سیر سعودی خود را طی می‌کند به پایان می‌رسد.

در شهرستان نی ریز نیز در ابتدا طرح نهضت ملی مسکن با شروعی پر سر و صدا همراه بود و در جلسه نهضت ملی مسکن یک‌شنبه ۳۰ مرداد که با حضور رؤسای ادارات مسؤول برگزار شد، عنوان گردید: به‌زودی شاهد آغاز ساخت مسکن نهضت ملی خواهیم بود.

در ادامه این جلسه یار احمدی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نی‌ریز اظهار داشت: برای این پروژه زمینی به مساحت 59.6 هکتار در جنوب نی‌ریز و ضلع شرقی دانشگاه آزاد در نظر گرفته شده است که هم‌اکنون طرح تفکیکی مصوب و تحویل بنیاد مسکن شده است.

وی در ادامه گفت: به محض واریز وجوه از سوی متقاضیان، عملیات آماده‌سازی و ساخت شروع می‌شود که 10 روز دیگر مهلت دارد و به احتمال زیاد تمدید نخواهد شد.

از آن ده روزی که رئیس اداره راه و شهرسازی قول داده اکنون نزدیک به ۶ ماه میگذرد و حتی یک آجر در منطه 59 هکتاری اراضی ملی روی آجر گذاشته نشده و زمینی که برای آغاز ساخت مسکن نیازمند تسطیح و آماده سازی‌است در پیچ و خم های تعارفات اداری مانده است.

ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که حدود یک ماه قبل وقتی که در جلسه اداره کل راه و شهرسازی استان بحث تسطیح و آماده سازی اراضی فوق الذکر مطرح می‌گردد.

شنیده ها حاکی از این است که در جلسه فوق این مسئولیت به شهرداری نی ریز پیشنهاد شده و شهردار نی ریز نیز می‌پذیرد، اما حالا پس از حدود یک ماه زمانی که شهرداری مطابق برنامه زمانبندی در شرف آغاز پروژه تسطیح قرار گرفته، شورای شهر نی‌ریز با بررسی موضوع به دلیل مشخص نبودن آنالیز سود و زیان این پروژه برای شهرداری با انجام کار توسط شهرداری مخالفت نموده است./

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا