اجتماعی

تحقق50درصد افزایش سرانه ورزشی طرح شهید سلیمانی

چشم اندازپارس_معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از اجرای فاز دوم طرح شهید سلیمانی با هدف افزایش فضای ورزشی درون مدرسه‌ای خبر داد و گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی در دوسال گذشته میزان سرانه ورزشی ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملارد، صادق ستاری‌فرد معاون تربیت بدنی و سلامت به همراه مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، فرماندار و شهردار ملارد و جمعی از مسئولان محلی از مجموعه ورزشی شهید ثمری بازدید کردند.

صادق ستاری‌فرد در این بازدید در خصوص رسیدگی به فضای آموزشی در مناطق پرتراکم، اظهار داشت: در قالب طرح شهید سلیمانی در دوسال گذشته میزان سرانه ورزشی به 50 درصد و به متراژ 10 سانتی‌متر افزایش یافت.

وی افزود: در سال جدید فاز دوم اجرای این طرح با هدف افزایش فضای ورزشی درون مدرسه‌ای که از برنامه‌های هفتم توسعه هم هست، اقدام شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به اینکه چشم‌انداز برنامه هفتم توسعه افزایش سرانه ورزش دانش آموزی به یک متر مربع است گفت: پیش از دولت سیزدهم این سرانه سه‌دهم مترمربع بود که در حال حاضر به چهاردهم مترمربع افزایش یافته و اعتباراتی مجلس شورای اسلامی و پیشنهادی دولت در بودجه امسال برای ورزش دانش آموزی پیش کردند، حمایت خوبی بوده و از مالیات بر ارزش افزوده سهم خوبی پیش بینی شده که باهمکاری سازمان نوسازی در ایجاد فضای ورزشی سرپوشیده و روباز برنامه‌هایی در دست اقدام وزارت آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: مجموعه ورزشی ثمری شهرستان ملارد دارای با کیفیت و استانداردهای خوب است که با درنظر گرفتن ظرفیت اردوگاه و خوابگاه دانش آموزی بهره‌وری بیشتر از فضا و بهره‌مندی بیشتر دانش‌آموزان خواهند داشت و شهرهای همجوار نیز می‌توانند از این اردوگاه استفاده کرده و مسابقات کشوری در این مجموعه برگزار شود.

ستاری در پایان خاطرنشان کرد: حدود 10 میلیارد تومان برای ساخت مجموعه خوابگاهی و رفع نواقص مجموعه شهید ثمری از اعتبارات فصل 5 وزارت آموزش و پرورش تخصیص داده شد./

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا